cover
Contact Name
-
Contact Email
-
Phone
-
Journal Mail Official
-
Editorial Address
-
Location
Kota semarang,
Jawa tengah
INDONESIA
VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS
ISSN : -     EISSN : -     DOI : -
Core Subject : Economy,
Arjuna Subject : -
Articles 12 Documents
Search results for , issue "Vol 8, No 1 (2011): Vallue Added - Manajemen UNIMUS" : 12 Documents clear
THEORIES AND SUCCESS STORIES OF GREEN MARKETING Wilardjo, Setia Budhi
VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS Vol 8, No 1 (2011): Vallue Added - Manajemen Unimus
Publisher : VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

Green marketing is strategic process involving stakeholder assessment to create meaningful long-term relationship which customer while maintaining, supporting, and enhancing the natural environment. According to the American Marketing Association, green marketing is the marketing of products that are presumed to be environmentally safe. Green marketing subsumes greening products as well as greening firms. In addition to manipulating the 4Ps (product, price, place and promotion) of the traditional marketing mix, it requires a careful understanding of public policy processes. Environmentally friendly (also eco-friendly, nature friendly, and green) are terms used to refer to goods and services, laws, guidelines and policies claimed to inflict minimal or no harm on the environment.
URGENSI PERUBAHAN UNDANG-UNDANG DI BIDANG PERBANKAN Murdadi, Bambang
VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS Vol 8, No 1 (2011): Vallue Added - Manajemen Unimus
Publisher : VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

Di era kehidupan perekonomian modern, peranan lembaga perbankan sangat penting. Di Indonesia peran lembaga perbankan mencapai sekitar 90% dari sistem keuangan nasional. Mengingat demikian penting peran dari lembaga tersebut, maka perlu ditopang dengan perangkat hukum dan perundang-undangan yang kokoh, kuat dan kredibel (terpercaya). Kokoh, kuat dan kredibel dalam pengertian isi-pasal-pasalnya tidak bertentangan satu sama lain, tidak sering direvisi/diamandemen, tidak menimbulkan salah tafsir dan dapat diterapkan (aplikabel).Undang-Undang yang mengatur mengenai Perbankan yaitu UU No 7 tahun 1992 yang diubah dengan UU No 10 tahun 1998 tentang Perbankan, UU No.23 tahun 1999 yang diubah dengan UU No 3 tahun 2004 dan UU No 6 tahun 2009 tentang Bank Indonesia, UU Nomor 21 Tahun 2008 tentang Perbankan Syariah (16 Juli 2008); UU No 21 tahun 2011 tentang Otoritas Jasa Keuangan.
TRANSFORMASI ORGANISASI MENGGUNAKAN PENDEKATAN 4R Soetjitro, Pandu
VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS Vol 8, No 1 (2011): Vallue Added - Manajemen Unimus
Publisher : VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

Melakukan transformasi organisasi merupakan kebutuhan yang tidak bisa dihindari oleh setiap organisasi mengingat lingkungan eksternal yang selalu mempengaruhi organisasi berubah begitu cepat. Transformasi organisasi bukan sekedar melakukan downsizing tetapi mengandung makna yang lebih mendasar yaitu pergeseran secara fundamental akan nilai-nilai, pola kerja, budaya organisasi dan pola pikir yang sesuai dengan tuntutan organisasi menghadapi era kompetisi dimasa datang. Konsep yang ditawarkan dalam tulisan ini adalah melakukan transformasi organisasi melalui pendekatan 4R (Reframing, Restructure, Revitaliztion dan Renewal).
MEMBANGUN KINERJA MELALUI PENGEMBANGAN KOMITMEN GURU DI KOTA SEMARANG -, Nurhayati
VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS Vol 8, No 1 (2011): Vallue Added - Manajemen Unimus
Publisher : VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

This study aims to analyze the performance of Primary School teachers in the city of Semarang. This study uses the variables of organizational culture, job satisfaction, and commitment to analyze the influence of teacher performance. In addition, studies using this type of research that is in use is the "Explanatory Research" or the study is explained, that this study emphasizes the relationship between variables by testing the hypothesis of the study description contains descriptions but the focus is on the relationship between variable.menganalisis influence the level of commitment of teachers to schools. The population in this study were primary school teachers in the city of Semarang. this study is to use random sampling procedure that the sample selection process in which all members of the population has an equal opportunity to choose from. This sample amounted to 83. The results showed that the variables of organizational culture, job satisfaction have a significant positive effect on commitment. Variables of organizational culture, job satisfaction and commitment showed a significant positive impact on the performance of human resources.
EKONOMI ISLAM DALAM KONTEKS KE-INDONESIA-AN ( PERSPEKTIF JALAN KETIGA ) Agung Santoso, Ery Wibowo
VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS Vol 8, No 1 (2011): Vallue Added - Manajemen Unimus
Publisher : VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

This paper is a literature study to trace the influence of Islamic values ​​in economic practice in Indonesia. Koperasi concepts can be said as a metamorphosis of Islamic economics in the context of Indonesia´s. Establishment of primary cooperatives based real sector of agriculture and trade is a form of defense mechanism to combat usury as gharar or speculation, harmfull monopoly and other forms of usury. The concept and the idea is actually equal to the concepts and ideas of Islamic economics. In theory the concept of hegemony can be categorized as The Third Way or "jalan tengah" a way to fight and compete or at least as a counterweight in the face of the hegemony of the capitalistic economy.
LEADERSHIP’S CULTURE SEBAGAI JAWABAN ATAS TANTANGAN KEPEMIMPINAN DI ERA KOMPETISI GLOBAL -, Triyono
VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS Vol 8, No 1 (2011): Vallue Added - Manajemen Unimus
Publisher : VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

Seorang pemimpin hadir untuk mewujudkan visi organisasi. Untuk itu, ia mempunyiai values yang diperlukan untuk mewujud-nyatakan visi tersebut. Menurut sejarah, tidak dapat dipungkiri bahwa kita sebagai negara bangsa telah pernah mempunyai long-list dari nilai-nilai kepemimpinan yang unggul, namun nilai-nilai ini tidak mampu bertahan karena terkikis atau karena dihancurkan oleh penjajah. Fakta yang banyak terlihat adalah, bahwa banyak pemimpin di Indonesia yang “membunyikan” keunggulannya kepada bawahannya, karena takut bawahannya menjadi “lebih pandai” daripada dia. Hingga di sini, tantangan bagi setiap pemimpin yang unggul adalah bersediakah mereka menjadikan values-nya menjadi culture? Artinya menjadi milik organisasi. Sehingga, setiap orang di dalam organisasi menjadi pemimpin-pemimpin (minimal calon-calon pemimpin) yang unggul, syukur-syukur seunggul atau lebih unggul dari pemimpinnya.
TRANSFORMASI ORGANISASI MENGGUNAKAN PENDEKATAN 4R Soetjitro, Pandu
VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS Vol 8, No 1 (2011): Vallue Added - Manajemen UNIMUS
Publisher : VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (54.708 KB)

Abstract

Melakukan transformasi organisasi merupakan kebutuhan yang tidak bisa dihindari oleh setiap organisasi mengingat lingkungan eksternal yang selalu mempengaruhi organisasi berubah begitu cepat. Transformasi organisasi bukan sekedar melakukan downsizing tetapi mengandung makna yang lebih mendasar yaitu pergeseran secara fundamental akan nilai-nilai, pola kerja, budaya organisasi dan pola pikir yang sesuai dengan tuntutan organisasi menghadapi era kompetisi dimasa datang. Konsep yang ditawarkan dalam tulisan ini adalah melakukan transformasi organisasi melalui pendekatan 4R (Reframing, Restructure, Revitaliztion dan Renewal).
LEADERSHIP’S CULTURE SEBAGAI JAWABAN ATAS TANTANGAN KEPEMIMPINAN DI ERA KOMPETISI GLOBAL -, Triyono
VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS Vol 8, No 1 (2011): Vallue Added - Manajemen UNIMUS
Publisher : VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (299.985 KB)

Abstract

Seorang pemimpin hadir untuk mewujudkan visi organisasi. Untuk itu, ia mempunyiai values yang diperlukan untuk mewujud-nyatakan visi tersebut. Menurut sejarah, tidak dapat dipungkiri bahwa kita sebagai negara bangsa telah pernah mempunyai long-list dari nilai-nilai kepemimpinan yang unggul, namun nilai-nilai ini tidak mampu bertahan karena terkikis atau karena dihancurkan oleh penjajah. Fakta yang banyak terlihat adalah, bahwa banyak pemimpin di Indonesia yang “membunyikan” keunggulannya kepada bawahannya, karena takut bawahannya menjadi “lebih pandai” daripada dia. Hingga di sini, tantangan bagi setiap pemimpin yang unggul adalah bersediakah mereka menjadikan values-nya menjadi culture? Artinya menjadi milik organisasi. Sehingga, setiap orang di dalam organisasi menjadi pemimpin-pemimpin (minimal calon-calon pemimpin) yang unggul, syukur-syukur seunggul atau lebih unggul dari pemimpinnya.
THEORIES AND SUCCESS STORIES OF GREEN MARKETING Wilardjo, Setia Budhi
VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS Vol 8, No 1 (2011): Vallue Added - Manajemen UNIMUS
Publisher : VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (323.608 KB)

Abstract

Green marketing is strategic process involving stakeholder assessment to create meaningful long-term relationship which customer while maintaining, supporting, and enhancing the natural environment. According to the American Marketing Association, green marketing is the marketing of products that are presumed to be environmentally safe. Green marketing subsumes greening products as well as greening firms. In addition to manipulating the 4Ps (product, price, place and promotion) of the traditional marketing mix, it requires a careful understanding of public policy processes. Environmentally friendly (also eco-friendly, nature friendly, and green) are terms used to refer to goods and services, laws, guidelines and policies claimed to inflict minimal or no harm on the environment.
EKONOMI ISLAM DALAM KONTEKS KE-INDONESIA-AN ( PERSPEKTIF JALAN KETIGA ) Agung Santoso, Ery Wibowo
VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS Vol 8, No 1 (2011): Vallue Added - Manajemen UNIMUS
Publisher : VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (203.081 KB)

Abstract

This paper is a literature study to trace the influence of Islamic values ​​in economic practice in Indonesia. Koperasi concepts can be said as a metamorphosis of Islamic economics in the context of Indonesia's. Establishment of primary cooperatives based real sector of agriculture and trade is a form of defense mechanism to combat usury as gharar or speculation, harmfull monopoly and other forms of usury. The concept and the idea is actually equal to the concepts and ideas of Islamic economics. In theory the concept of hegemony can be categorized as The Third Way or "jalan tengah" a way to fight and compete or at least as a counterweight in the face of the hegemony of the capitalistic economy.

Page 1 of 2 | Total Record : 12


Filter by Year

2011 2011


Filter By Issues
All Issue Vol 16, No 2 (2020): Value Added - Manajemen UNIMUS Vol 15, No 2 (2019): Value Added - Manajemen UNIMUS Vol 15, No 1 (2018): Value Added - Manajemen UNIMUS Vol 15, No 1 (2018): Value Added - Manajemen UNIMUS Vol 12, No 2 (2016): Value Added - Manajemen UNIMUS Vol 12, No 1 (2016): Value Added - Manajemen UNIMUS Vol 11, No 2 (2015): Value Added - Manajemen UNIMUS Vol 11, No 1 (2015): Value Added - Manajemen UNIMUS Vol 11, No 1 (2015): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 9, No 2 (2013): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 9, No 2 (2013): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 9, No 1 (2012): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 8, No 2 (2012): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 9, No 1 (2012): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 8, No 2 (2012): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 8, No 1 (2011): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 7, No 2 (2011): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 8, No 1 (2011): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 7, No 2 (2011): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 7, No 1 (2010): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 6, No 2 (2010): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 7, No 1 (2010): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 6, No 2 (2010): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 6, No 1 (2009): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 5, No 2 (2009): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 6, No 1 (2009): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 5, No 2 (2009): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 5, No 1 (2008): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 4, No 2 (2008): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 5, No 1 (2008): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 4, No 2 (2008): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 4, No 1 (2007): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 3, No 2 (2007): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 4, No 1 (2007): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 3, No 2 (2007): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 3, No 1 (2006): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 2, No 2 (2006): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 3, No 1 (2006): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 2, No 2 (2006): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 2, No 1 (2005): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 2, No 1 (2005): Vallue Added - Manajemen Unimus More Issue